.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دکتر رضایی/ ضرورت کنارگذاشتن رقابت‌هاي بي ‌حد و مرز سياسي

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، نتيجه نزديك شدن به شب‌هاي قدر و حاكم شدن فضاي معنوي مانند ابرهاي بهشتي بر کشور را نزديكتر شدن رابطه‌ها به خدا دانست و با اشاره به اين كه «رمضان در تاريخ ما خاطرات بسیاري را به همراه خود دارد»، گفت: رمضان ماه تحول است.

به گزارش شمال نیوز، محسن رضايي در يادداشتي با نام «رمضان، سياست و زندگي» نوشت: زمستان سال 1360 بود و خود را براي عمليات فتح‌ا‌لمبين آماده مي‌کرديم. نخستین نشست تصميم‌گيري را برگزار كرديم. جلسه در حال پايان بود که به شهيد رداني‌پور گفتم: مي‌تواني روضه بخواني؟

ايشان شروع به خواندن روضه حضرت اباعبدالله(ع) کرد؛ طلبه مجاهد و رزمنده اي شجاع بود. اشک همه را درآورد. حالت معنوي عجيبي در جان و روح فرماندهان نشست. فرماندهان که به تيپ‌ها و لشکرهاي خود برگشتند، همين رويه را در لشکرهاي خود دنبال کردند. فرماندهان پس از آنها هم در سطح گردان‌ها و گروهان‌ها همين کار را کردند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان اين‌كه «در طول تاريخي که ملت ايران اسلام را پذيرفت، با توسل به امام حسين(ع) و عاشورا و کربلا، از موانع بزرگي عبور کرده است»، خاطرنشان كرد: در نهضت مشروطه و انقلاب 22بهمن، ملت ايران توانست با پيروي از امام حسين (ع) از مرز استبداد بگذرد و آزادي را در آغوش بگيرد و رژيم شاهنشاهي را به موزه تاريخ بسپارد. پس از آن نيز ملت ما با توطئه جديدي به نام تحريم‌ها روبه رو شد که با معنويت، قناعت و همدلي و برادري آن را پشت سر نهاد.

وي با تأكيد بر اين‌ كه «دعا و قرآن و عزاداري امام حسين (ع)، تنها مربوط به عصر انقلاب و جنگ نبوده است»، نوشت: امروز نيز که کشورمان از يک ‌طرف با تحريم‌هاي تحميلي و تهديدات نظامي و از سوي ديگر با تبليغات منفي گسترده روبه رو شده، نيازمند توسل به قرآن و امام حسين (ع) است. اين موج جديد تهديدات، دست کم سه تا پنج سال ادامه دارد.

ملت ما نيز نياز به يک برنامه‌ريزي پنج ساله و يک مبارزه فرهنگي و اقتصادي و اجتماعي دارد.

رضایی افزوده است: دشمنان ملت ايران، اين بار زندگي ملت ايران را هدف قرار داده‌اند. آنها گمان مي‌کنند که در اثر بيکاري و گراني ناشي از تحريم‌ها، مردم از نظام دست مي‌کشند. همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مي‌توان تحريم‌ها را تبديل به يک فرصت کرد، اين تهديدات مي‌تواند موجب يک تحول اساسي در اقتصاد ايران شود. شايد تنها راه نجات از اقتصاد دولتي و نفتي ايران، همين تحريم‌هاي تحميلي بوده باشد.

وی در ادامه آورده است: ولي در کنار همه برنامه‌هاي اقتصادي و فعاليت‌هاي ديپلماسي - که طرح‌هاي خوبي براي آن تهيه شده است - براي گذر از اين موج جديد رويارويي غرب با ايران، که در فرصت‌هاي آينده به آن مي‌پردازيم، نيازمند يک روحيه و فضاي جهادي و برادري و همکاري بدون منت در کشورمان هستيم؛ مشروط بر اين ‌که در شب هاي ماه رمضان، تحولي در خود پدید آوريم و از خودخواهي‌هاي خويش فاصله بگيريم و همت خود را براي يک مبارزه جدي جزم کنيم؛ مبارزه‌اي که از خود آغاز شود تا به جهاد با دشمنان اسلام و ايران کشيده شود.

محسن رضایی یادآور شد: ماه رمضان امسال، مي‌تواند نقطه‌اي براي بازگشت به خود باشد؛ همان خودي که انقلاب اسلامي را به ثمر رساند؛ همان خودي که پنج استان اشغال شده را از دست ارتش عراق بيرون کشيد و آزاد کرد؛ بنابراین باید براي اين‌ کار، به برادري‌هاي اول انقلاب برگرديم. به برنده شدن و بازنده شدن نينديشيم و به همکاري و تلاش براي سربلندي ملت و نظام بیندیشیم. رقابت‌هاي بي‌ حد و مرز سياسي را کنار بگذاريم. منافع حزبي و جناحي را با منافع ملي تطبيق دهيم، اگر معارض بودند، منافع ملي را برتري دهيم. منفعت‌طلبي را از خود دور کنيم. ارزش‌هاي اخلاقي دهه اول انقلاب را تقويت کنيم. اصول انقلاب را بازسازي کنيم. راه امام راحل و شهدا را ادامه دهيم. از اتوبان امامت و ولايت بیرون نشويم و در يک کلام، دوباره دامن امام حسين(ع) را بگيريم که راه نجات ما در دست اوست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.196 seconds.